Prosinec 2017

Kterými metodami nebo postupy zlepšit průběh žákova čtení v hodinách literární výchovy? (Pamatujeme, že před fází při čtení proběhla fáze před čtením! A následovat budou činnosti po čtení. O metodách do hodiny uvažujeme proto, aby se děti opravdu učily lépe číst a rozumět. Zábavnost, novost, živost práce je sice cenná,…

Zobrazit více

Výborný výkon studentů učitelství při praxích z literární výchovy je to, když svou odučenou hodinu zpětně reflektují a s námi ostatními sdílejí. Taková reflexe není jen rozbor a jenom kritika, ale je to vhlédnutí do svého vlastního uvažování, nahlédnutí toho, proč vlastně jsme co v hodině dělali a jak. Ukáže…

Zobrazit více

Naše výuka (o čem vyučujeme i jak vyučujeme) by především měla vzbuzovat chuť do učení, lásku k učení. Tím se rozumí, že naše výuka by měla žáky povzbuzovat, dokonce nadchnout pro učení, aby zkoumali, domáhali se nových poznatků, pokládali hlubší a závažnější otázky a aby se chtěli pořád dál zlepšovat….

Zobrazit více

Tohle jsem dal do diskuse na webu ceskaskola.cz (ale jinak diskuse tam nikomu nedoporučuji, nemáte-li silný žaludek.) Česká škola 6. 12. 2017 „Petr Šabata: Nejkratší cesta ke zlepšení vzdělávání vede přes učitele“ Ale co to je, že cesta vede přes učitele? Představa, že odkudsi přivábíme na slušný plat do školství…

Zobrazit více